Çarşamba, Eylül 15, 2010

Dantel, İşlemeli Kolye

koşunu söyleyebilirim ki dantellere ve dantelli şeylere karşı zaafım var. kesinlikle hepsi gözüme daha çekici gözüküyorlar.. tam da burdan yola çıkarak neden bi' kolye yapmıyorum diye düşündüm.
annemle çantaları karıştırdık ve tam da aradığım gibi birkaç dantel buldum.. hem de el yapımı danteller.
annemin gençken yaptığı dantellerden kalanlarmış..
düşünün, bizim evde bu tarz şeyler seneler de geçse atılmıyor :)
işte dantelim böyleydi..


anne tarafı Bursa'lı olduğundan bu tarz şeyler hep yapılırmış oralarda..
geçen sene annem Bursa'ya gittiğinde ondan tek istediğim köylü pazarından bana iğne oyası almasıydı..
bu kolyeye çok yakıştılar :)



bu kolyede çok renkli, bir sürü değişik şekilde boncuk kullanmak istedim.
doğal taşların bu kolye için en uygun olduğuna karar verdim ve işe koyuldum..
yarı değerli doğal taşlar, mercanlar, inciler ve kristal boncuklar kullandım.
bakın ortaya böyle birşey çıktı :)


danteli kıvırıp her kıvırdığımda ipten bir boncuk geçirerek diktim.
zaten boncukla beraber kıvırmaya başladığınız zaman dantel yuvarlak formu almaya başlıyor.
sonra akılma ne gelirse üstüne diktim :)






Hiç yorum yok: