Cumartesi, Ağustos 27, 2011

Almanya - BERLİN

Belçika postundan sonra aslında arada 2 günlük Hollanda gezimin postu olması lazım, ama malum sürekli Hollanda'ya gittiğimden bu sefer gittiğimde sadece alışveriş yaptım. Fotoğraf çekmedim denebilir:) 
O yüzden direkt olarak Almanya postuna geçiyorum. Aslında Düsseldorf ve Köln postu da yapabilmek isterdim ama Almanya içi ulaşım sıkıntılarından dolayı 4 gün Bremen'de kaldım ve o şehirleri tam anlamıyla gezemedim :(
Umarım bir daha ki sefere, tam anlamıyla gezersem güzel postlar yaparım onlarla ilgili de.
öncelikle :

BERLİN

tabi ki öncelikle Berlin Duvarı'ndan birkaç kare.. aslında yüzlerce fotoğraf var bu duvardan.
ama şimdi paylaşıp sıkmak olmaz :)




fotoğraflarda fazlasıyla yorgunum. Nedeni de şu :
Amsterdam'dan Berlin'e otobüs yolculuğu yaptık. Uyuduk evet ama otobüste ne kadar güzel uyursanız öyle uyuduk. Hava da beklediğimizden sıcaktı. Yanımızda da hep kışlık kıyafetler vardı. Kuzey Avrupa'dayız üşürüz derken piştik. Uykusuzluk, yorgunluk ve sıcak üst üste gelince bitik bir Yasemin çıktı ortaya.




Berlin'de Türk etkisi... sadece ufak bir örnek.





Temsili sınır memuru... 
Doğu - batı Berlin arası vizemizi burdan aldık.


şakır şakır Türkçe konuşan bu memurla hatıra fotoğrafı çektirmeden olmazdı.
Şu anda hatırlayamıyorum ama sanırım Türki milletlerden birindendi. İstabul'da yaşamışlığı da vardı.
Şaka gibi ama her yerdeyiz :)

ve bana eşlik eden ve bütün fotoğraflarda imzası olan Ozan'a teşekkürler :)



Holocaust Anıtı 

Postdamer Platz'daki Berlin Duvarı sergisi.



ve meşhur "Check Point"in modernize edilmiş hali.
"Mini" Galerisi 




ve tabi ki Kreuzberg gerçeği...
Hep duyardım Türk yoğunluğunu, çok var, adeta Türkiye gibi diye. Bu kadarını beklemiyordum.
ve biz güney İtalya'da aylardır Türk yemeklerinden ve özellikle Rakı'dan uzak kaldığımız için Kreuzberg bizim için cennet gibiydi :) işte kanıtları! :)











Hiç yorum yok: