Salı, Ağustos 02, 2011

İlk Adım ROMA - Roma'da Sonbahar

evet başlıyorum! 
25 şubat'ta İstanbul'da da beraber okuduğum arkadaşımla yola çıktık ve kendimizi Roma'da bulduk. Erasmus'u beraber aynı okulda yapıcağımız için beraber gitmenin daha mantıklı olduğunu düşündük ve çok da acelemiz olmadığı için Roma'da birkaç gün geçirmeye karar verdik. 4 akşam Roma'da kalıp trenle Calabria bölgesinde gittik. Zaten o bölgeye İstanbul'dan uçakla ulaşmak mümkün olmadığı için Roma'da kalıp, İtalya'ya biraz ısınıp öyle gidelim istedik. (tabi güneyle kuzey arasında fark olabileceğini o sıralar gözden kaçırmıştık :) )
ilk Roma gezimden birkaç fotoğraf ve aklımda kalanlar..
 tabi ki Roma denildiğinde akla ilk gelen yerlerden biri "Fontana di Trevi" yani Aşk Çeşmesi...
aşağıdaki fotoğrafta da ben ve Erasmus yoluna birlikte çıktığım arkadaşım Merve :)


tabi ki ben ve minik sarışın kız çocuklarına olan hayranlığım İtalya'da da devam etti :)
çocuk modasında da son trendleri takip ettiği ortada. 

aslında görebildiğiniz üzere de Roma buz gibiydi biz gittiğimizde. kazak üstüne hırka üstüne de ceket giyip çıktık. ama Roma'ya gitmişken de dondurma yememek olmazdı :)

Colosseo manzaralı düğün çekimi de görmedik demeyiz :)


sanırım bu fotoğraf Roma'nın hava durumunu anlatmaya yeterli. Tabi ki o meşhur İspanyol Merdivenleri'nde oturan kimse yok. Şemsiye cümbüşü var sadece :)
Bir açıdan da fark etmeden çok şanslıymışım aslında, Roma Festivali'ne denk gelmişiz meğerse.
bu fotoğraflar da festivalden..






minikler ve kıyafetleri inanılmaz şirindi festivalde :)

ve tabi ki Roma'ya gidip Vatikan'a gitmemek olmazdı. Bu gördüğünüz sırayı hatta daha fazlasını bekledik...



ve Vatikan'ın meşhur muhafızları..


Dünyanın merkezi biz olduk! Hem de Vatikan'da!

kıyafetle ilgili hiçbir şey söylemek istemiyorum. çünkü tek derdim gerçekten ısınabilmekti. haliyle kat kat giyindim. ve tabi ki durup durup yağan yağmura karşı içi peluş yağmur botlarımı da unutmadım. İtalya'da hayatımı onlar kurtardı diyebilirim :)


ilk kısım-Roma'dan şimdilik bu kadar. Şimdilik diyorum çünkü haziran ayında da Roma'ya gittim.
Türkiye'den arkadaşlarım geldi ve 10 günde 6 şehir gezdik kuzey İtalya'da.
Hepsini sırayla paylaşıcam. Umarım faydalı da olur, gezmek görmek isteyenler adına.

gördüklerimden ufak notlar:
-Vatikan evet çok güzel, çok muhteşem; ama hayal ettiğiniz kadar değil.
-Eğer yaz sezonunda gitmiyorsanız gerçekten soğuk bir yere gittiğinizi unutmayın. Hazırlıklı olun.
-Şemsiye edinin. Roma'nın havası çok nane.
-Hediyelik eşya almak için acele etmeyin, tarihi yerlerden almaya kalkışmayın. Ara sokaklarda aynıları var. Biraz aramanız yeterli.
-İngilizce biliyorum bana yeter demeyin, orası İtalya. Onlar İngilizce bilmiyorlar. Herşeye hazır olun :)
-Çok lüks yerlerde pizza yemeye kalkmayın, hayal kırıklığı olabilir. Sokak arası dilim pizzacıları tercih edin.
-Ev yapımı şarapları mutlaka deneyin.
-Kafeinle sorununuz yoksa her türlü kahvesi mükemmel. İçmeden gitmeyin.
-Roma'da sokak isimlerinin olduğu bir haritanız varsa kaybolmaktan korkmayın. Her yer Aşk Çeşmesi'ne çıkar :)
-Otobüs kullanıcaksanız bilet almasanız da olur, kontrole yakalanmayın yeter.
-Ve bu son lafım benim gibi süslülere, topuklu ayakkabıyı Roma'da unutun. O taşlarda yürümek biraz değil fazla cesaret ve antreman ister. Hiç yorulmayın boşuna :)

Hiç yorum yok: