Pazartesi, Ocak 30, 2012

Gaziantep Gezisi

Geçen hafta annemle birlikte 3 gece 4 günlük bir Antep gezisi yaptık. Daha önce o bölgeden hiçbir şehri ziyaret etmemiştik. İlk gidişimiz olduğu için biraz şüphelerimiz vardı. Acaba rahat olucak mıyız, hiç bilmediğimiz yerler acaba istediğimiz gibi gezebilecek miyiz derken bütün şüphelerimizin boş olduğunu anladık.
Yaklaşık 6 senedir kar yağmamış Antep'e fakat gittiğimiz gün havaalanına bile inemedik. Adana'dan 3,5 saatlik bir otobüs yolculuğu yaparak Antep'e vardık. Diz boyu kar vardı! Ama Hollanda gezilerimizden de alışkın olduğumuz için bize engel olamadı kar yağışı. Tek sıkıntı akşam 5-6 gibi heryerin kapanmasıydı. Biz de gün boyu soğukta dolandığımız için o saatlerde odaya çekilip dinlenmeyi tercih ettik.
Antep esnafı tek kelimeyle mü-kem-mel! Çok saygılılar, ilgililer ve kibarlar. Yol bulmakta zorlandığımızda yoldan kimi çevirip soru sorduysak ellerinden geldiği kadar yardım ettiler, bir mahalle muhtarı bizi şoförüyle yollamayı bile teklif etti. Antepli olmayanlara karşı çok iyi tutumları var. Şehirlerini en iyi şekilde tanıtıyorlar. Yemekleri mükemmel, alışveriş ve hediyelik olarak çeşit inanılmaz fazla. Şehrin dokusu çok etkileyici, muhafazakarlıklarının yanı sıra Atatürk sevgileri gerçekten çok fazla.
Biraz olsun havanın azizliğine de uğradık, ve bu gezimizin sonucunda yaz aylarında tekrar gitmeye karar verdik. Mutlaka gidin. Daha önce gitmemiş olmak büyük pişmanlık gerçekten... Bundan sonra gittiğimizde Urfa,Mardin,Maraş,Hatay ve birkaç şehire daha uğramayı planlıyoruz. Umarım güzel olur :)
Antep'ten birkaç fotoğraf paylaşmak istiyorum şimdi de :)

Antep'te köy kahvaltısı isteyince böyle bir şölen geliyor önünüze. Ciğer, sebze kızartma, peynirli börek, patates salatası, soğan, çizik zeytin ve nohut. Sanki bütün öğünler iç içe :)

Kale'nin hemen yanındaki Tarihi Kır Kahvesi. Maalesef girmedik. İnternetten gördüğüm kadarıyla yaz aylarında dışarıda oturma imkanı varmış, baya da güzel gözüküyordu. Bir dahaki sefere artık :)

Gaziantep Kalesi

Bakırcılar Çarşısı yakınındaki Elmacı Pazarı çevresindeki baharatçılar...

Tarihi Tahmis Kahvesi
Zahter çayı ve menengiç kahvesi çok meşhurmuş. Menengiç annemin favorisi oldu fakat ben zaten kahve çok seven biri değilim, o yüzden pek hoşlanmadım. Ama zahter çayı tam benlik! İstanbul'a da getirdik bol bol içiyorum. Kahvenin yanında gelen kuruyemişler ise özel. Karışım halinde satıyorlar Tahmis Kahvesi'nde. Menengiç tohumu var içinde.

Meşhur Katmerci Zekeriya Usta'da yediğimiz mükemmel katmer! Sakın ama sakın denemeden dönmeyin. Tadı hala damağımızda!

Yemeniciler; tahmin ettiğinizin aksine yemeni Antep'te el yapımı ayakkabı demek. Bir sonraki postumda aldıklarımı paylaşıcam. Harry Potter ve Truva filmindeki ayakkabılar Antep'te yapılmış.

Bakırcılar Çarşısı'ndan birkaç kare...

Zincirli Bedesten
İstanbul'daki Kapalı Çarşı gibi. Hediyelik almak için ideal bir yer. Yöresel kumaşlar ve şal aldık. Onlar da bir sonraki post'a.

Umarım beğenmişsinizdir. Herkese tavsiye edin, siz de gidin :)