Pazar, Aralık 16, 2012

İğne Oyası Küpe Yapımı

Annem senelerdir iğne oyası yapmayı öğrenmek istiyordu, bu sene kursa gitmeye başladı. Ben de iğne oyası çiçekleri takılarda kullanmaya bayılıyorum. Ama oldukça pahalı satıldıkları için elim genelde almaya gitmiyor, alırsam da aman bozulmasınlar diye kullanamıyordum. 
Ama artık evde yapan biri olduğuna göre istediğim gibi kullanmaya başlayabilirim :)

Bayıldığım bordodan yelpazeye benzer bir modelden 2 tane yapmasını istedim annemden, bu şekildeler: 




İğne oyası motiflerini önce bir kumaşa ya da kurdeleye yapmak lazım. Daha sonra oradan kesip istediğiniz gibi kullanabiliyorsunuz.
Daha sonra ihtiyacınız olan, bir kaç halka, küpe kancası ve istediğiniz renkte ve tarzda boncuklar.

Sonuç bu şekilde oluyor.



Ben baya beğendim. Genel düşüncenin aksime alaturka değil de otantik durduğunu düşünüyorum.
Umarım sizin de hoşunuza gitmiştir :)



2 yorum:

rebeltakipte dedi ki...

annenin ellerine sağlık,harika görünüyorlar

Yasemin Kennedie dedi ki...

Çok teşekkür ederiz :)